Audyt podatkowy wskazuje oszczędności oraz nakreśla możliwe zyski dla firmy.
Usługi naszego biura obejmują również kompleksowa pomoc w przeprowadzaniu audytu procesów, podatkowego, finansowego. Audyt podatkowy przeprowadzają doświadczeni doradcy podatkowi i biegli rewidenci, którzy odpowiednio zaprojektują rozwiązania dla Twojej firmy w razie stwierdzenia nieprawidłowości związanych z rozliczeniami podatkowymi.
Audytem procesu nazywamy okresową weryfikację, czy wymagania dla danego procesu produkcyjnego lub usługowego zostały spełnione. Pozwala to m.in. na ocenę jakości procesów. To najlepszy i najskuteczniejszy sposób na upewnienie się, czy działania podejmowane w firmie są zgodne z założeniami. Audyt przeprowadza się w sytuacji, gdy:
Przeprowadzenie każdego audytu polega na wykonaniu kilku czynności. Pierwszym krokiem jest dokładne ustalenie daty audytu oraz wskazanie obszaru, jakiego ma on dotyczyć. Następnie można przejść do głównej czynności, czyli oceny wybranego procesu i kwalifikacji ewentualnych niezgodności. Bezpośrednio po przeprowadzonym audycie sporządza się raport, do którego wgląd otrzymują uczestnicy danego audytu.
Weryfikacja i ocena procesów zawsze powinna się opierać na rzetelności oraz bezstronności. Ważne jest, aby dochować dyskrecji i poufności, ponieważ podczas audytu kontrolowane są często informacje o charakterze poufnym.
Jeśli szukasz biura, które świadczy usługę przeprowadzenia audytu przez doświadczonych i wykwalifikowanych pracowników, zgłoś się do nas. Odwiedź nasze biuro zlokalizowane w Warszawie lub skontaktuj się z nami w celu uzyskania szczegółowych informacji.
zakupowych, sprzedaży, transakcji wewnątrz firmowych ze wskazaniem obszarów niekontrolowanych w spółce, wskazanie obszarów z przerostem zatrudnienie lub nadmiernej kontroli. Przegląd, weryfikację oraz opisanie (przy zastosowaniu schematów) istniejących procesów ewidencji księgowej przypisanych do różnych cykli tworzących ewidencję księgową.
Identyfikację uczestników procesów i ich odpowiedzialności, zależności między elementami procesu i otoczeniem biznesowym (wykorzystanie diagramów SIPOC opisujących dostawców), wejścia, w stopniu ogólnym przebieg procesu, wyjścia (produkty) oraz odbiorców. Odpowiada to akronimowi od Supplier, Inputs, Process, Outputs, Customer i stanowi opisowy (tabelaryczny) spis procesów. Dodatkowo tam gdzie będzie to uzasadnione, będzie uzupełniony o macierz RACI jako uzupełnienie wiedzy o procesie. RACI to narzędzie dokumentowania dodatkowych powiązań pomiędzy czynnościami a rolami i stanowi uzupełnienie specyfikacji SIPOC i kompletnej mapy procesów biznesowych. Czynność na diagramie może mieć przyporządkowane określone atrybuty RACI To opisuje zakres kompetencji Wykonawcy (nie pokazany na diagramie, wykorzystywane do precyzowania dokumentów kadrowych). RACI to akronim od angielskich słów: [[Responsible, Accountable, Consult, Inform], które oznaczają kolejno: R–Responsible, to osoba odpowiedzialna za realizację (wykonanie) czynności procesu (problem, projekt) i jego merytoryczny poziom. A–Accountable to menedżer, osoba odpowiedzialna przed otoczeniem za produkt: jego zatwierdzenie (będące z reguły ostatnią czynnością w procesie), kieruje pracą osoby odpowiedzialnej (spotykana nazwa to także Acceptance). Możliwe jest także, że wykonawca i osoba odpowiedzialna za efekt to ta sama osoba, dotyczy to szczególnie prac specjalistycznych. C–Consult, to osoba posiadająca wiedzę o przedmiocie procesu, która zwykle wspiera, jest ekspertem dziedzinowym dla osób odpowiedzialnych za produkt. I–Inform, to osoba, która jest (powinna być) informowana o podejmowanych działaniach, lecz nie ma wpływu na nie.
Przygotowanie i analizę przyjętych wszystkich schematów podatkowych stosowanych w spółce oraz ich przełożenie na składane deklaracje podatkowe. W ramach analizy:
• dokonamy opisu i oceny wszystkich z schematów podatkowych wraz z oceną ich prawidłowości.
Szczególny nacisk położymy na przegląd faktur (dokumentów) w obszarze podatku VAT (WNT, WDT, import, eksport)i podatku pobieranego u źródła
• weryfikację istniejących procedur, stosowanych polityk, wskaźników pomiaru efektywności w poszczególnych procesach
• inwentaryzację wykorzystywanych systemów oraz narzędzi informatycznych
• identyfikację ryzyk w analizowanych procesach oraz stosowanych mechanizmów kontrolnych
• identyfikację możliwości usprawnień i optymalizacji procesów wraz z propozycją konkretnych rozwiązań oraz omówieniem ich na workshopie z przedstawicielami Spółki